|

Wiosennie i świątecznie…

Wraz z nadejściem wiosny w klasie 1a zrobiło się kolorowo i pracowicie. Uczniowie  z chęcią przystąpili do pracy wykorzystując innowacyjne techniki m.in. malowanie na mleku, malowanie flamastrami na płatkach kosmetycznych oraz malowanie wiosennych obrazków plasteliną. Wykazali się przy tym cierpliwością i starannością.

Pierwszaki z klasy 1b również nie próżnowały. Zrobiły urocze wielkanocne zajączki, które można dołożyć do świątecznych dekoracji domu. Wyzwanie było trudne, gdyż troszcząc się o nasza planetę postanowiliśmy wykorzystać materiały, które każdy ma w domu – tekturę i wytłaczanki.

Uczniów klasy 2a „odwiedziły” bociany. Podczas zajęć w świetlicy uczniowie poznawali bocianie zwyczaje, warunki życia i sposoby przystosowania do życia tego dużego ptaka. Odwiedzili wirtualnie Europejską Wieś Bocianów, a także szukali w atlasach i książkach o ptakach odpowiedzi na pytania: dlaczego bocian stoi na jednej nodze? Na zakończenie nasze świetliczaki wykonały bociany z masy porcelanowej.

Uczniowie z klasy 2a i 2b rozpoczęli już przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Wykonali śmieszne kurki i kurczaczki. Dzieciom jak zwykle nie brakowało wyobraźni, więc kurki i  kurczaczki mają pięknie ozdobione brzuszki. Takie prace wszystkich nastrajają pozytywnie/

Klasa 3a postanowiła jak najdłużej cieszyć się z nadejścia wiosny i stworzyli piękny obraz przedstawiający Panią Wiosnę.

Klasa 3b odbyła kolejne zajęcia z cyklu Młodzi Odkrywcy, na których uczniowie poznają zagadki nauki. Sam temat zajęć „Meteoryt – przybysz z kosmosu” rozbudza ciekawość uczniów. Tym razem uczniowie wybrali się w kosmiczną podróż śladem meteorytu, zmierzającego w stronę naszej planety – poznali budowę tej kosmicznej skały i nauczyli się odróżniać meteoryt żelazny od żelazno-kamiennego. Uczniowie mieli okazję obejrzeć meteoryty i wziąć je do ręki, a największą gratką okazał się meteoryt, który spadł ponad 150 lat temu pod Pułtuskiem. Dzieci przeprowadziły również eksperyment, symulujący spadek meteorytu – dokonały pomiarów okazu i powstałego krateru uderzeniowego.